2022-02-19 Essche Boys JO11-1 – Haarsteeg JO11-2 (3-2)

23-03-2022

Op het een groen, groen, groen, groen knollen-knollenland moest het gepromoveerde Haarsteeg, kampioen van de 2e klasse aantreden tegen Essche Boys 11-1 de nummer twee van de 1e klas.

Haarsteeg speelde een belabberde wedstrijd. Sommige spelers leken over te schakelen van winterslaap naar voorjaarsmoeheid; er zat geen gang in. Door nonchalant spel van Haarsteeg kreeg Essche Boys (EB) meteen al kansen om de score te openen. Gelukkig had Sven als één van de weinigen een goede dag. Met een paar mooie reddingen werd het doel schoongehouden.

Zo af en toe kreeg ook Haarsteeg wat kansjes. Een schotje van Melvin ging rakelings naast.

En zowaar na de eerste time out kwam Haarsteeg in de 17e minuut op voorsprong. Na een mooie pass van Lot op Nick, die dit keer gelukkig wel het overzicht had, kon Victor op zijn voorzet de 0-1 binnenschieten. EB kwam terug maar ook nu weer kon Sven zich onderscheiden en bij een hoekschop stond Melvin op de goede plaats om de bal uit het doel te koppen. In de 20ste minuut dacht Haarsteeg de voorsprong uit te breiden. Een mooie voorzet van Nick werd eerst door Melvin en daarna door Shahid helaas gruwelijk gemist. In de 23ste minuut weer een kans. Nick en Victor zetten een mooie aanval op en de voorzet op Shahid mocht er zijn. Ook nu weer kon Shahid niet profiteren. EB bleef gevaarlijk; Sven en de hard bikkelende Saffierwaren vooralsnog niet te passeren.

Na de limonade was het uit met de pret. Te solistisch spel gevolgd door balverlies bracht de Haarsteegverdediging telkens weer in grote moeilijkheden. EB profiteerde daar in de 38ste minuut bij een hoekschop meteen van (1-1). Twee minuten later lag de bal er met een afstandsschot weer in (2-1).

In de 43ste minuut kreeg Melvin een vrije trap te nemen. Snel werd er op de ijverige Victor ingespeeld, maar vrij voor doel werd er te gehaast naast geschoten. EB kon de voorsprong uitbreiden na een missertje van Cas (3-1). Haarsteeg kwam weer wat dichterbij toen een houdbaar schotje van Melvin door de EB-doelman werd gemist (3-2).

Onmiddellijk werd Saffier naar voren gedirigeerd om daar oorlog te maken. Twee minuten voor tijd was Nick dichtbij de gelijkmaker maar hij raakte snoeihard de lat. Uit de daaropvolgende scrimmage werd niet gescoord en zo verloor Haarsteeg, totaal onnodig zijn eerste wedstrijd.