2021-10-09 Haarsteeg JO15-1 – SCG ’18 JO15-1 (4-0)

11-10-2021

v.v Haarsteeg had op deze 282ste dag van het jaar gezorgd voor een heerlijke ambiance. Lekker temperatuurtje en een fraai herfstzonnetje, ideaal voor de JO15-1 om het talrijk opgekomen publiek te trakteren op iets moois in wedstrijd 24439 (voor de statistici onder ons) tegen SCG ’18.

Sport Club Gestel dat 3 jaar geleden werd opgericht na een fusie van RKVV Sint-Michielsgestel met dorpsgenoot SCI, had een van beide kanten aftastende start. Het was Haarsteeg dat als eerste bij SCG aanklopte. Een vrije trap van Olivier ging maar net over. In de 8ste minuut, na een fraaie actie van Olivier kreeg Max een unieke kans de bal de touwen in te jagen ma sfortunatamente belandde het lederen voorwerp tegen de netten achter het doel. De Haarsteeg-verdediging kreeg het even moeilijk mede veroorzaakt door lege ruimtes op het middenveld, maar de uitstekend spelende Tycho en doelman Vince konden SCG van scoren afhouden. Na aanwijzingen van de kant ging het beter lopen en Haarsteeg kwam in de 20ste minuut op 1-0 toen een vrije trap van Teun door Steef werd binnengekopt.

Een schitterend schot van de SCG-spits werd door Vince keurig tot hoekschop verwerkt en bij de volgende pegel moest hij gestrekt naar de kruising. Handen en paal redden Haarsteeg. Hierna was het afgelopen voor SCG. Haarsteeg deelde de lakens uit en vlak voor rust was het bijna weer raak toen Steef goed doorzette waarna de bal via Teun bij Olivier terecht kwam. Het harde schot werd door de doelman gekeerd.

Na de rust denderde Haarsteeg door. Tim kwam beter in zijn spel en na zijn pass op Teun zeilde de bal net over. De prima ingevallen Dinan gaf na goed doorzetten in de 44ste minuut een schitterende pass op de vrijstaande Tim die onhoudbaar de 2-0 binnenschoot. En nog was het niet gedaan. Met een geweldige actie gaf terriër Teun via een panna op de achterlijn Dinan de kans de score te vergroten. Via de kluts werd het een hoekschop. Dinan achter de bal en zijn fraai afdraaiende bal werd keurig netjes door aanvoerder Tim binnengekopt. (3-0)

Haarsteeg bleef in hoog tempo doordenderen. Teun, Dinan en Steef kregen nog wat kansen. De bal wilde er niet in. Tussen het volhouden door mag je best even uitrusten en dat gaf kansjes voor SCG, maar Vince was vanmiddag niet te passeren.

Het was Tycho die in de 52ste minuut na een machtige spurt richting doel op Teun passte, de bal in de voeten terugkreeg en verwoestend uithaalde (4-0) en hier bleef het bij. Door dit resultaat klimt Haarsteeg naar de 3e plaats.