2021-10-02 RWB JO11-1 – Haarsteeg JO11-2 (5-3)

RWB JO11-1
Haarsteeg JO11-2
02-10-2021

Scheidsrechter:   D. (Daan) van Oosterhout
Tegen de jongens van Rood-Wit-Blauw begon Haarsteeg een beetje slap aan de wedstrijd. Het was zoeken naar vrijstaande spelers. Door miscommunicatie tussen Melvin en Sven lag de bal al na 2 minuten in het netje. Het werd een wake-up call want de ruggen werden gerecht en de blikken op scherp gezet. Haarsteeg was nu heer en meester. Toch bleef het oppassen geblazen. Een venijnig schot op het Haarsteegdoel vloog maar net naast. Na goed doorzetten van de excellerende Milo werd Nick in stelling gebracht en na 12 minuten spelen was de stand weer in evenwicht (1-1).
Een minuut later was het weer Milo die Nick nog eens een niet te missen kans gaf maar dit keer werd er te gehaast over geschoten. Twee minuten later was het nogmaals Milo die op Lot inspeelde waarna met haar sublieme pass Shahid de kans kreeg om Haarsteeg op voorsprong te schieten. Met een droge knal werd het 1-2. RWB deelde wat plaagstootjes uit en Haarsteeg mocht van geluk spreken dat een mooi schot vanaf links de doellat boven Sven schampte.
RWB kwam toch op 2-2 toen de bal uithanden van Sven werd getikt. Helaas vandaag geen VAR in de buurt. Haarsteeg kreeg het zwaarder: ballen werden zomaar ingeleverd en even was men de kluts kwijt. RWB kwam net voor rust op 3-2 middels een mooi onhoudbaar schot.
Na de rust, waarin de obers van de thuisclub het serveren van drankjes aan zich voorbij lieten gaan, kwam RWB veel sterker uit de startblokken en nadat ze de stand op 4-2 hadden gebracht knakte er wat bij Haarsteeg en gingen bij sommigen de koppies hangen. Achterin werd er bij het leven verdedigd, maar voorin bleven de spitsen onbereikbaar omdat ze nooit voor hun man kwamen. RWB nam wat gas terug en zowaar kreeg Victor na een voorzetje van Melvin een kansje. De bal ging naast. RWB kwam ook nog op 5-2 toen Sven de in eerste instantie mooi gestopte bal weer even losliet.
Haarsteeg liet het niet verder komen en ineens werd er weer gevoetbald en dan kunnen ze ook scoren. Na goed doorzetten van Victor werd de stand naar een draaglijker 5-3 geschoten.
Een onnodige nederlaag.