19-09-2021 Haarsteeg JO11-2 – Were Di Jo12-1 (3-9)

20-09-2021

Na de mooie overwinning vorige week op VOAB waren de verwachtingen hoog gespannen. Op veld 3a waren alle ingrediënten voor een leuke pot voetbal aanwezig: een lekker zonnetje, heerlijke temperatuur, veel publiek en een keurig geschoren groene mat. Na even aftasten aan beide kanten was het Victor die Haarsteeg met een bekeken schot vroeg in de wedstrijd op voorsprong bracht. (1-0) Jammer genoeg werd een paar minuten later een foutje in de verdediging meedogenloos afgestraft (1-1). Were Di werd wat sterker maar ook vandaag weer bleek Sven een enorme sta-in-de-weg te zijn. Na een mooie pass van Cas kreeg Nick een goede kans, maar die was wat te gehaast met schieten en bij een goede voorzet van Victor kwam hij net te kort. Were Di kwam, niet onverwacht op 1-2 toen de verdediging de bal niet fatsoenlijk weg kreeg. Het spel bleef boeiend, zeker toen Lot binnen de lijnen kwam en er meteen met de bal van door ging om onderweg naar het doel wat mannetjes te passeren en vernietigend uit te halen. (2-2), een pracht goal. De feestvreugde was echter van korte duur. Were Di kwam op 2-3 toen een hard schot buiten bereik van Sven op de baal ketste en de rebound alsnog werd binnen geknikkerd. Vlak voor rust werd het zelfs 2-4 en dus werk aan de winkel voor de Haarsteeg coaches.

Na de limonade was het spel van Haarsteeg eigenlijk niet meer om aan te zien. Voorhoede en middenveld kwamen niet in het spel voor en dus kwam alles op de schouders van de vier man in de verdediging. Cas, Saffier en Mart werkten zich een slag in de rondte en Sven verrichtte de ene na de andere redding. Were Di dat met goed combinatievoetbal wel als één team werkte, overliep Haarsteeg regelmatig. Doelman Sven, paal en lat stonden doelpunten in de weg en die gasten bleven maar komen om uiteindelijk de 2-5 te scoren. Met de 3-5 van Shahid deelde Haarsteeg nog een klein plaagstootje uit maar dat werd door Were Di beantwoord met nog vier doelpunten. Eindstand 3-9 en dat was even slikken voor de mannen van Haarsteeg die niet gewend waren om verliezen. De laatste competitienederlaag was op 7 maart 2020 tegen Maliskamp JO9-1 (11-5). Verliezen hoort erbij, daar leer je van. My man of the match Sven.