2019-10-05 MVV ’58 JO13-1 – Haarsteeg JO13-1 (2-1)

10-10-2019

Na de oorwassing op OJC Rosmalen waren de verwachtingen hoog gespannen. Zonder de geblesseerden Kay en Olivier zou de Meterse Voetbal Vereniging het volgende slachtoffer moeten zijn. Whisful thinking bleek achteraf. Het begin was voor MVV ’58 die de bal lekker naar teamgenoten in het lichte blauwe shirts schoven. En jammer genoeg deed Haarsteeg precies hetzelfde.

Halverwege de eerste helft herpakte Haarsteeg zich. Een schot van Timmy ging rakelings naast en na een mooie dieptepass van Jens ging Ties aan de haal, maar vergat de bal mee te nemen. Haarsteeg bleef aandringen Een mooi schot van Timmy werd door de doelman weg gebokst en na weer een dieptepass van Jens stuitte Ties op de keeper. Het spel bleef echter slordig. Op rechts had deze ochtend geen oog voor medespelers en verloor telkens de bal waardoor de rechterflank het uitermate moeilijk had. Voor de rust werd er door beide teams niet gescoord.

Na de thee ging Haarsteeg volop in de aanval maar kon geen potten breken. Het was MVV ’58 dat een gevaarlijk schot afvuurde dat door Vince maar net gekeerd kon worden.

En dat er bij de mini’s niet getraind wordt op ingooien bewees Haarsteeg onder 13. Waar het bij FIFA 20 zo goed gaat mislukte het telkens weer op het veld. Wel 15 keer moest de scheids, terecht affluiten en de bal aan de tegenpartij geven. Hierdoor bleef Meteren in de wedstrijd.

MVV kwam op voorspong nadat een hakballetje van Teun mislukte en Vince net niet meer bij de inzet kon komen (1-0)

Haarsteeg bleef strooien met foute ingooien en op het middenveld werd het tempo er uitgehaald door het balletje te aannemen, en dan aftellen; uno, due, tre, quattro, cinque (en daar was geen woord Spaans bij), draaien, draaien en nog eens draaien.

Toch kwam Haarsteeg langszij, maar na een VAR-momentje werd het doelpunt alsnog vanwege hands afgekeurd.

Vijf minuten voor tijd werd bij een hoekschop eenieder naar voren gedirigeerd en dat kon MVV wel waarderen. De afvallende bal was voor de vrijstaande spits. Vince op de middenstip had het misschien iets anders moeten oplossen, maar de 2-0 was een makkie.

En wanneer je helemaal niets meer te verliezen hebt moet je er wel vol voor gaan. De in het nauw gebrachte doelman verspeelde de bal waardoor de attente Fabio de 2-1 kon scoren.

Helaas werd er niet al te veel blessuretijd bijgeteld waardoor Haarsteeg geen tijd meer kreeg om de stand een beter aanzien te geven.