2019-03-16 Haarsteeg JO12-1 - Were Di JO12-1 (4-3

Were Di JO12-1
16-03-2019

Scheidsrechter:   Afgeschermd… (+1)
2019-03-16 Haarsteeg JO12-1 - Were Di JO12-1 (4-3)

Het was alweer 21 dagen geleden dat Haarsteeg zijn laatste wedstrijd tegen Bavel overtuigend wist te winnen. Vandaag moesten ze het thuis tegen het sterk geachte Were Di uit Tilburg ook maar eens laten zien. Were Di waarvan de naam werd ontleend aan de uitroep "Edel Brabant, were di" (weert u), speelde vorige week bij lijstaanvoerder Baardwijk nog gelijk dus oppassen geblazen.

Onder leiding van de veelbelovende scheids Elmar Postema werd in de stromende regen om krek 09.00 uur het beginsignaal gegeven. Achterin bij Haarsteeg begonnen sommigen 15 minuten later, maar toen stonden de gasten al met 0-2 voor. Bij de eerste de beste intrap op rechts werd niet opgelet waarna de voorgegeven bal heel netjes door een vrijstaande aanvaller linea recta in de touwen werd gejaagd. Drie minuten later was het weer raak. Nu werd er links achterin niet ingegrepen. Het schot dat volgde vloog, weliswaar gedreven door de wind, met een boog over Vince in de bovenhoek. Were Di had de smaak te pakken en bleef komen. Bang om te koppen, verkeerd terugspelen, niet meedoen en acties te ver doorvoeren werden gelukkig niet afgestraft.
En eindelijk kwam na 15 minuten dat bevrijdende fluitje om de coaches de gelegenheid te geven de hele handel naar rechts te richten.

En nu ging het wel lopen. Een schotje van Max ging net over en een vrije trap van Tim werd door de doelman uit de kruising geranseld. De vandaag sterk spelende Dinan kon de bal na een mooie actie bij Jelle krijgen die hem ineens op zijn pantoffel nam. (1-2). Dinan nam zelf uit een hoekschop de gelijkmaker voor zijn rekening. (2-2) En nog was het niet gedaan. Dinan passte, na weer een goede actie, de bal op Olivier die er verder wel raad mee wist (3-2). Over en weer kwamen er nog wat kansjes maar beide doelmannen konden hun doel verder schoon houden.

Na rust vloog Were Di vloog uit de startblokken. Bij hoekschoppen tegen Haarsteeg ben je altijd blij dat ontbijtjes uit beschuitjes bestaan en gelukkig niet uit bruine bonen. Ook nu was het weer spannend alhoewel een bal tegen de paal aankijken ook een gave zal zijn. Lang hoefde Were Di niet op de gelijkmaker te wachten. Joris nam iets teveel hooi op zijn vork en als dan ook nog eens Vince bij het uitkomen wat ongelukkig uitglijdt, wordt het een makkie. Toch rechtten de mannen weer hun ruggen en werd het doel van de gasten als het ware gebombardeerd met hoekschoppen. Kopkansen kwamen er genoeg, maar ja, wie durft? Een enkeling maar! Haarsteeg vocht zich kapot om op voorsprong te komen. En uiteindelijk werd dat beloond. Tim slalomde door de verdediging en haalde net de achterlijn om terug te tikken op Dinan die zijn tweede van de ochtend binnenliep. (4-3). Onterechte protesten van een aantal aanhangers die de voorzet al 30 cm. over de achterlijn hadden zien rollen. Camerabeelden bewezen het ongelijk. De 5-3 had er ook ingezeten. Daan veroverde de bal, passte goed op Olivier die met een briljante steekbal Jelle de kans gaf rustig binnen te tikken, maar het werd hem net niet.

Met de moed der wanhoop probeerde Were Di te redden wat er te redden viel en. Het bleef spannend tot het laatste moment. Haarsteeg verdedigde met man en macht en had geluk toen een zomaar weggegeven hoekschop alsnog door Vince onschadelijk werd gemaakt.
Het laatste fluitje klonk als muziek in de oren. Geen mooie, maar wel spannende wedstrijd en door dit resultaat klom Haarsteeg naar voorlopige eerste plaatst. Proficiat.