2019-02-16 Uno Animo JO12-1 - Haarsteeg JO12-1 (2-5)

Uno Animo JO12-1
Haarsteeg JO12-1
16-02-2019

Scheidsrechter:   D. (Daan) Kroot
2019-02-16 Uno Animo JO12-1 - Haarsteeg JO12-1 (2-5)

Met de vlam in de pijp toog de hele entourage vroeg in de ochtend richting Loon op Zand om daar wedstrijdnummer 120884 te spelen op Sportpark "De Klokkenberg".
Haarsteeg had wat recht te zetten na hun laatst verloren thuiswedstrijd tegen Baardwijk.

Op het wat oubollige veld begonnen beide teams fanatiek aan de match. Uno kwam als eerst dichtbij maar de lat redde Vince. Na 10 minuten kwam Haarsteeg op voorsprong toen de hardwerkende Dinan van afstand een schot waagde waarop de doelman zich een beetje verkeek. (0-1). Over en weer kwamen de kansen. Vince moest een paar keer redding brengen en aan de andere kant leverden de inzetten van Olivier en Tim vooralsnog geen resultaat. Toch kwam Haarsteeg op 0-2 toen de uitstekend spelende Tim met een subtiel balletje Dinan de gelegenheid gaf om uit te halen.
Haarsteeg bleef gaan en een combinatie Dinan-Olivier-Kay had een beter resultaat verdiend. Uno kwam terug in de wedstrijd toen achterin wel heel slap werd verdedigd. Steeds maar weer de kont naar de bal draaien gaat een keer verkeerd; zo ook dit keer (1-2).
Haarsteeg speelde te goed om zich hierdoor te laten afleiden. Na een paar minuten was het Olivier die twee verdedigers piepelde en van ver hard inschoot. (1-3).

Na het glaasje helemaal Nix ging Haarsteeg vrolijk verder met waar het gebleven was. Olivier, Dinan en Kay kregen kansen die niet verzilverd werden. De 1-4 zat er aan te komen. Goed doorzetten van Timmy op het middenveld gevolgd door een prachtige voorzet op Olivier was raak.
Door wat haperingen achterin kreeg Uno zijn kansen. Vince stond een paar keer goed op zijn post en ook ijzeren Joris, die je 10 keer tegen komt, kon nog veel repareren. Door een weggeefbal kwam Uno Animo toch op 2-4. Het deerde Haarsteeg niet veel. Het middenveld met Tim en Timmy heerste weer als vanouds. De kansen stapelden zich op. Max, Olivier en Timmy waren er dichtbij maar vonden de doelverdediger op hun pad terwijl schoten van Kay en Jelle over en naast werden gepegeld. Haarsteeg kon de voorsprong vergroten toen een prachtig genomen hoekschop van Kay door een verdediger in eigen doel werd gewerkt.

De uitslag had nog hoger kunnen uitvallen als Olivier iets scherper voor de goal was geweest. Al met al een mooi verdiende overwinning.