2018-12-15 Pelikaan JO12-1 - Haarsteeg JO12-1 (2-4)

Pelikaan JO12-1
Haarsteeg JO12-1
15-12-2018

Scheidsrechter:   J.J. (John) Maal
2018-12-15 Pelikaan JO12-1 - Haarsteeg JO12-1 (2-4)
rn
rnVoor de allerlaatste wedstrijd in 2018 moest Haarsteeg dit keer afreizen naar Zwijndrecht om te sparren tegen ZVV Pelikaan. Bij Pelikaan denk je meteen aan een zwemsijs, maar de naam is ontleend aan een vliegsijs; een KLM- toestel "Pelikaan", waarmee rond Kerstmis 1933 de befaamde retourvlucht naar het voormalig Nederlands Indië (Schiphol-Batavia) werd gemaakt.
rn
rnWeerman Ed Alders had een behoorlijke kou voorspeld en dit keer kreeg hij gelijk. De mannen van Haarsteeg en Pelikaan hadden er maling aan en zette een hartverwarmende partij voetbal op de mat.
rnHaarsteeg was het eerst dichtbij een goal toen Olivier vanaf rechts goed doorzette en de lat raakte. Pelikaan antwoordde fel met twee schoten die maar rakelings langs het doel van Vince vlogen. Vince, in blakende vorm, moest ook nog even naar de bovenhoek om een achterstand te voorkomen. Een verre uittrap van Vince bereikte Olivier die direct Max vrij voor de doelman zette maar diens schot naast zag gaan. En toen Olivier eindelijk verlost was van no. 2, dat sterk spelende linksbekkie, zag hij zijn schot door de keeper gekeerd worden. Gelukkig stond Max op de goede plaats om het af te maken (0-1).
rn
rnHierna volgde een waar bombardement op het Pelikaandoel maar geen goal. Ook een snel genomen indribbel van Stijn kon door Olivier niet verzilverd worden. Pelikaan bleef gevaarlijk en kreeg wat hoekschoppen te nemen en wanneer je de bal niet lekker kan worden weggewerkt, ligt ie er in (1-1)
rn
rnNa het opwarmen van de jatten gingen beide teams verder met het aantrekkelijke voetbal. Timmy zag zijn bal uit een hoekschop over gaan en Jelle kwam bij een volgende corner een teenlengte te kort. Aan de andere kant moest Vince weer alles uit de kast halen om erger te voorkomen maar liep averij bij een onschuldig kopballetje. (2-1). Alle energie werd aangesproken om iets aan deze achterstand te doen. Stijn en Dinan waren dichtbij. Haarsteeg moest wachten op een subliem genomen hoekschop van Olivier die linea recta de bovenhoek inzeilde. (2-2) Daarna was het de beurt aan Timmy. Met een mooie steekpass werd Olivier gevonden die met een droge knal de bal liet huilen (2-3). Het verweer van Pelikaan was gebroken. Een een-tweetje tussen Dinan en Olivier kon nog net door de doelman gepareerd worden. Het was Kay die met een fraaie actie de bal bij Dinan bracht die twee pogingen nodig had om de goede Pelikaandoelman te passeren. Het laatste fluitsignaal kwam als geroepen de koude schrijfvingertjes konden een warm plekje zoeken. Maar ach, beter winterhanden dan sneeuwballen. Een pluim voor het hele team.
rn
rnEinde van een mooi seizoenshelft en tevens een goede gelegenheid om na 103 wedstrijdverslagen en vele correcties de pen aan de wilgen te hangen.