2023-09-09 Haarsteeg JO13 – RKDVC JO13-2 (3-8)

11-09-2023
3-8

Na de mooie overwinning afgelopen week op Zwaluw VFC, waren de verwachtingen hoog gespannen. Alle ingrediënten waren aanwezig voor een leuke match tegen de Rooms-Katholieke Drunense Voetbal Club (een hele mond vol voor RKDVC). Het plastic lag er mooi en gladgeschoren bij; de dichte ochtendmist had plaats gemaakt voor het zonnetje, gepaard gaande met een lekker temperatuurtje. De veertien opdravende mannen van 13-2, gestoken in een maagdelijk wit kostuumpje moesten dit karwijtje gaan klaren.

Van kiet af aan vlogen de mannen erin. In de 3e minuut gaf Thomas V. een mooie pass op Lukas, die in één beweging de bal doorspeelde naar Fedde. Een kort sprintje, afdrukken en hoppa, (1-0). Het talrijk opgekomen publiek ging er een even voor staan, want dit beloofde wat.

RKDVC liet het echter niet op zich zitten en daardoor moest de Haarsteeg-verdediging aardig aan de bak. Toch leek Haarsteeg op 2-0 te komen toen Fedde een scherpe, lage voorzet vanaf de achterlijn gaf, waar het uitgestoken been van Lukas net niet bij kon.

In de 12e minuut kwam RKDVC, dat goed anticipeerde op een verkeerde inspeelbal, op gelijke hoogte. Met een bekeken pisboog werd Sven het nakijken gegeven (1-1). Haarsteeg veerde op en het was Fedde die uit een hoekschop de 2-1 binnen schoot. Drie minuten later moest Sven gestrekt naar de linkerbenedenhoek. Na de drinkpauze waren het weer de Drunenaren die het heft in handen namen. Met vereende krachten kon Haarsteeg in de 18e minuut erger voorkomen. In de 23ste minuut was er geen houden meer aan. Van ver werd Sven gepasseerd (2-2). Twee minuten later was hij nog de reddende engel maar eigenlijk lag Haarsteeg al k.o. in de touwen. De rust leek uitkomst te brengen. Leek, want na een minuutje spelen werd de 2-3 van afstand langs de niet omhoogkomende Sven binnengeschoten. Haarsteeg kreeg het niet meer voor elkaar om fatsoenlijk te ballen. Het elftal met een paar winnaars en een dotje liefhebbers kregen het niet meer voor elkaar om samen te spelen. De roeptoeters werden weer van stal gehaald en bij gebrek aan ducktape bleef het bij ‘geen daden maar woorden’. De koperen ploert deed er nog een scheppie bovenop en werd het afzien voor de trouwe supporters, waarbij er zeker één was die alleen maar naar huis verlangde.

RKDVC lachte zich rot; elk schot op doel was nu prijs, maar er hadden er ook wel wat tegengehouden kunnen worden. Milan deed na de 2-7 nog iets terug waarna RKDVC de eindstand op 3-8 bepaalde. Kan gebeuren, het is maar een spelletje.