2023-02-11 Haarsteeg JO12-1 – CHC JO12-1 (5-4)

14-02-2023

Vandaag kon Haarsteeg revanche nemen voor de onnodige nederlaag vorige week, waarin het binnen vijf minuten al twee goals om de oren kreeg. Onder leiding van de ’Ilija Totaalbouw-jassen’ sponsor voor de staf, zette CHC met een paar lichtmasten in het team, Haarsteeg meteen onder druk. In de 2e minuut waren de gasten al dichtbij een voorsprong. Sven kon ternauwernood redding brengen. Haarsteeg was gewaarschuwd. Een minuut later verstapte Melvin zich en moest voor een tijdje naar de kant. Het team, dat ook al de geblesseerde Julian moest missen werd even omgezet, maar moest in de 4e minuut toezien dat CHC met een afstandsschot de bal in de kruising joeg (0-1). Een minuut later, in de 5e minuut was het alweer gelijk. Een mooie dieptepass van Milo op Nick, gevolg door een harde poef, was de uitstekende CHC-doelman te machtig (1-1). Haarsteeg deed er nog even een scheppie bovenop en was in de 6e minuut dichtbij de voorsprong. Nick stuitte nog wel op de doelman, maar in de rebound stond de, vandaag weer op dreef zijnde Shahid op de goede plek om de 2-1 haar binnen te kogelen. Haarsteeg denderde door en CHC wist niet meer waar ze het moesten zoeken. In de 7e minuut kreeg Victor een vrije trap te nemen. Zijn schot kon maar net door de doelman gekeerd worden. De voor zijn voeten neerkomende bal had Milo voor open doel moeten binnenschieten. Met een wereldsave pakte de goalie, ook nog eens klemvast, de van dichtbij ingeschoten bal. Haarsteeg bleef gaan en in de 12e minuut mocht Victor een hoekschop nemen; hoog opspringend was Shahid dichtbij zijn tweede treffer; de keeper kwam met zijn vingertoppen net even iets hoger. In de 14e minuut kon CHC eindelijk weer eens Sven op de proef stellen. Met lage ballen weet die wel goed raad. Even later had hij wat geluk bij een, weer van afstand geschoten hoge bal, die net over de lat scheerde. Milo en Victor opererend op het middenveld speelden vandaag een uitstekende wedstrijd. Zij stuwden het team meer naar voren. Kansen kwamen er. Schoten van Nick en de weer herstelde Melvin waren vooralsnog voor de doelman.
In de 17e minuut kreeg Melvin loon naar werken. Met een mooie kopbal kon hij de 3-1 binnen knikken. Jammer voor hem raakte hij binnen de minuut, na goed doorzetten de paal. In de 19e minuut soleerde Shahid door de CHC-verdediging maar stuitte op het laatste moment op de goed uitgekomen keeper. Hierna speelde de wedstrijd zich voor een tijdje op het middenveldveld af waarbij CHC geen schijn van kans kreeg. In de 27ste minuut een pracht aanval van Haarsteeg, opgezet door Melvin en Shahid en schitterend afgemaakt door Milo (4-1). Game, set and match zou je zeggen, maar CHC werd wat sterker. De achterste linie werd nu wat meer op de proef gesteld, maar ze hielden vooralsnog verbeten stand.
Na de rust, nu o.lv. S. van der Loo, werd het een heel andere wedstrijd mede doordat CHC binnen de minuut met een onhoudbaar afstandsschot op 4-2 kwam. Twee minuten later voorkwam Sven door goed uitlopen, de aansluitingstreffer. Ook nu weer kwam Haarsteeg sterk terug. Een schot van Victor vloog iets te hoog over en die van Melvin op de paal gevolgd door een kopbal op de lat. In deze periode pakte de CHC-doelman werkelijk alles en hield daardoor CHC op de been. De gasten drongen Haarsteeg wat meer terug. Ze kregen een paar hoekschoppen te nemen en dachten zelfs in de 35ste minuut te gaan scoren. Saffiers hoofd voorkwam een doelpunt. Drie minuten later dacht Haarsteeg te scoren, nu kon CHC’s laatste man de bal ten koste van een hoekschop wegwerken. Hoog opspringend kopte Saffier, de door Victor scherp aangesneden hoekschop, maar net naast. In de 41ste minuut liep Nick helaas een knieblessure op; einde oefening voor hem. Haarsteeg werd slordiger; het ging te gemakkelijk en toen Saffier in de 44ste minuut met de bal ging lopen en verspeelde, was er voor Sven geen houden meer aan (4-3). In de 49ste minuut werd de gehele verdediging er uitgelopen (4-4). En daar ga je dan met je goede gedrag. Maar in plaats van bij de pakken neer te gaan zitten kroop het gif bij Haarsteeg weer in het spel. In de 51ste minuut ging Victor aan de haal en liet de complete verdediging achter zich. Doch het was weer die vermaledijde doelman die de bal uit de hoek ranselde. Acht minuten voor tijd kreeg Melvin een vrije trap te nemen. Het geluid van een bal die achterin langs het net naar beneden zeilt klonk als muziek in de oren (5-4). Het laatste fluitsignaal klonk nog mooier.