Competities

Uitgangspunt is dat de D1-pupillen spelen in een hele competitie. Dat wil zeggen dat ze ingedeeld zijn in een poule van 12 teams. Het aantal uit en thuiswedstrijden bedraagt voor de competitie 22 wedstrijden in dezelfde competitie. Alle overige pupillen teams, D t/m F, spelen in een zogenaamde halve competitie. In het najaar worden de teams in een competitie met 6 andere teams ingedeeld. Ze spelen uit en thuis 10 wedstrijden. In de winterstop wordt door de KNVB, op basis van krachtsverschillen tussen de teams en mede op voorstel van de vereniging, naar een andere indeling gekeken in de voorjaarscompetitie. Deze competitie kent weer 6 teams in de poule en dus weer 10 wedstrijden. Slechts in deze voorjaarscompetitie kunnen teams kampioen worden.
Alle elftallen A, B en C-junioren spelen in een hele competitie, die bestaat uit een poule van 12 teams.
Alleen de heren selectierteams 1 en 2 spelen in een competitie met 14 teams en voetbalt 26 wedstrijden in een jaar. Het G-team speelt een hele competitie. Alle senioren elftallen komen uit in een hele competitie bestaande uit 12 teams.
De KNVB kent een onderscheid tussen A- en B-categorie teams. Het onderscheid geldt ten aanzien van een aantal spelregels, zoals het wel of niet kennen van periodetitels, het doorgaan van wedstrijden als er geen officiƫle scheidsrechter is, straftijden, wissels, beslissingswedstrijden en opgave van de elftalsamenstelling. De exacte verschillen zijn beschikbaar bij het wedstrijdsecretariaat.